Tetour bere proti Slavii jen tři body za výhru

Chytá velký fotbal, je kmenovým hráčem pražské Dukly, hostuje v Kunicích a svými výkony drží neporazitelnost futsalového SAT-ANu. Na futsalové nebe jako kometa. Pokud se v pátek znovu postaví do malé brány, mají se fanoušci na co těšit. David Tetour (22) se totiž futsalem baví.

David Tetour (Foto: KL)

David Tetour (Foto: KL)

V téhle sezoně máte za sebou v dresu SAT-ANu třetí zápas, druhý v řadě bez porážky a stále předvádíte skvělé výkony. Vaší doménou je však krytí mnohem větší branky, co vám futsal dává?
Cítím, že si ve futsalové bráně udržuji dobrý postřeh, rychlost rozhodování, zlepšuji si vybíhání, poziční hru. Mně chytání ve futsalu vyhovuje i pomáhá.

Není přechod z futsalu do velkého fotbalu, mnohem větší brány, těžší, než se v ní zorientujete?
Není, jsem na to zvyklý. Navíc ve velkém fotbale chytám přeci jen častěji než ve futsalu. Ale jestli mi to ve velkém fotbale jde stejně jako v tom menším, tak to je otázka spíše pro trenéry…

Ve futsalu udivujete přesnými a nekompromisními výkopy, suverénními pády pod nohy soupeřů. Už vám někdo řekl, že nechytáte zrovna futsalově?
Přímo takto mne ještě nikdo nehodnotil, ale už jsem slyšel, že chytám neobvyklým způsobem. Zatím je to moje výhoda, ale snad to hned soupeři neokoukají a nezačnou hledat v mém stylu slabiny.

V utkání proti Spartě létaly vaše odkopy blízko soupeřovy brány. Kdy začnete střílet góly?
Od toho na hřišti nejsem. Ale nebyl bych proti tomu dát nějaký ten gól (směje se). S trenérem máme spíše domluvu, že než soupeřovu brankáři do rukou, tak raději mám třeba v nouzi míč zahrát na jejich polovinu do autu, aby nestačili rychle přenést hru na naši polovinu.

V pátek od půl deváté přivítáte ve sportovní hale Slavii. Jaký předvádí futsal například v porovnání se Spartou?
Hrajeme po dlouhé době konečně doma a před svým publikem chceme potvrdit slušnou formu. Nic jiného, než tři body nebereme, to je naše povinnost. A v čem je Slavie jiná než Sparta. Když jsme s ní hráli v létě přátelák, bylo to ve vyšším tempu, než zápas se Spartou.